De tilsynsførende 14 væsentlige sandheder For at kommunikere med direkte rapporter

En fantastisk, men desværre sandt, dagens fremskridt i kommunikationsværktøjer er, at vi virkelig ikke kommunikere meget bedre end tidligere.
Faktisk en nylig undersøgelse bestemmes det nummer et avancement i kommunikationsværktøjer var tilgængeligheden af billige on-line flybilletter.
Luftfartsselskab rejse var nødvendig for at tydeliggøre nogle tidligere meddelelse sendt elektronisk!
Derfor skal en Manager/vejleder kunne tydeligt kommunikere til hans/hendes direkte rapporter på en effektiv måde.
Følgende er 14 væsentlige sandheder du må forstå for at forbedre dine kommunikationsevner.
1. fokus–når nogen taler til dig, stoppe, hvad du gør og tænker. Står over for den person, der taler, afsætte 100% du opmærksomhed både den person som taler og hvad der bliver sagt.
2. lytte – ikke kun “høre” de ord. Lyt til hvad og hvordan sætninger er sagt. Observere kroppens signaler og ansigtsudtryk.
3. opmærksomhed–ikke lade dit sind vandre. Lad personen er færdig med hvad de siger, så tag et par sekunder at tænke om, hvad deres svar vil være.
4. omskrivning–når personen er færdig tale repeat tilbage i dine egne ord, hvad du har hørt. Spørge personen, hvis du har en forståelse af, hvad de sagde.
5. empati–være opmærksom på den anden persons behov. Alle har forskellige behov, ønsker og begær. Være forsigtig med at erstatte dit behov for deres.
6. Spørg–ikke fortælle. Fortæller hurtigt får anden personen i defensiven. Gemme dine kommentarer og vejledning, indtil du helt forstår spørgsmålet og situationen.
7. Vær åben. –Ikke kritisere, dømme eller prædiker. Gør objektive konklusioner om alternative ideer, mennesker og situationer. Vær forsigtig med montering eller tilbyde dine værdier for hurtigt, hvis overhovedet.
8. rådgive–Se fristelsen til at “give” råd. Kun “rådgive”. Det er altid bedre at sige noget som “Jeg foreslår vi…” og “her er ikke hvad du skal gøre”.
9. stole–hvad åben og ærlig kommunikation handler om. Uden tillid teams ikke kan fungere ordentligt, vil folk miste respekten for hinanden. Uden tillid bygger du et korthus, der vil til sidst tumler ned. Med tillid er teamwork og samarbejde meget nemmere at opnå.
10. equity – begge parter må føle lige. Mens dette kan synes en usædvanlig kravet i forholdet mellem vejleder og direkte betænkning ved førstebehandlingen. Men selv i denne situation skal forholdet være lige på det personlige plan. Ved hjælp af ligestilling i tale, undgå du den frygtede nedladende indlæg.
11. komfort–mens stress og spændinger kan omkring samtalen lære at være komfortable med dig selv og den besked, du er ved at levere.
12. interesse–bestræbe sig på at have en ægte interesse i andre. Alle har en historie at fortælle og det meste af den tid, det er interessant! Taler om hvad anden personen er interesseret i. Det kendte citat af “for at blive forstået, må vi først forsøge at forstå andre” er meget sandt. Praksis.
13. motivere–altid være på udkig efter måder at motivere andre. Brug positiv forstærkning ofte. Lede efter måder at tilbyde ros og anerkendelse.
14. humor–tager livet alvorligt, ikke dig. Livet er for kort til at gå uden en konstant strøm af humor. Lede efter den.
© 2004 TrainingConnections.ORG
Alle rettigheder forbeholdes

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *